Sunday, May 6, 2012

Seminar Setiausaha 2012 Penang

Pertama kali kami buat seminar secretary kat luar KL.. Sambutannya sangat bagus dan melepasi target.
Saya ke Penang dengan kak nurul, firdaus, Udie n abang zahar. Bos semua tak ada so pergerakan kami kemana-mana agak bebas dan tak terbatas la hehehe.

Perjalanan yang memakan masa hampir 6 jam sangat la memenatkan tapi memikirkan ini dah memang kerja dan tanggungjawab,  kami teruskan jugak. Selama di Pulau Pinang, kami sempat la jelajah mencari tempat makan yang sedap. Malam pertama kami p pekena pasembuq dengan cha kuew teaw. Tapi amat menyedihkan semuanya tak sedap. Malam ke dua kami cuba lagi mencari makanan yang sedap. Sebelum makan kami sempat jalan-jalan ronda-ronda di Batu Feringgi. Maklumla first time sampai di sini.

Kemain lagi budak sorang ni posing, meliuk lentok

Selesai di batu feringgi, kami ke padang kota lama untuk pekena apa yang best.
Kak Nurul order kerang bakar, sotong salai, sotong masak dengan kangkung. Then daus order cha kuew teaw. Udie pegi order pasembur yang sedap. Banyak bukan main dia order. Tak sedar agaknya sekarang dah dekat pukul 12 tengah malam. Aduhai asyik makan malam jer keje saya, muka ni dah makin membulat. Saya tak order apa-apa pun sebab makanan dah banyak sangat tu pun tak licin. Kalau siang boleh lagi nak sumbat. Balik ke bilik hotel, tak boleh nak tidur lagi sebab perut dah kenyang sangat. Layan FB dulu sampai pukul 3 pagi baru boleh tidur.

Keesokan harinya, kami nak check out ada satu cerita yang saya takkan lupa sampai bila-bila. Beg baju saya hilang. Boleh tak sedar sedangkan masa tu kami ada duk sembang-sembang sebelah beg. Tapi mungkin jugak masa tu beg dah tak ada tapi kami jer yang tak sedar. Banyak-banyak beg kat situ boleh pulak beg saya yang dirembatnyer. Habis kecoh satu hotel sebab beg saya hilang.. Tengah kecoh-kecoh cari beg tu, ada orang dari Penang Airport call bagi tahu foreigner dari china terambil beg kat hotel tempat saya menginap.. Rasa menyirap jugak sebab beg sampai airport. Tapi Alhamdulillah jumpa beg balik.

Macam-macam khazanah ada dalam beg tu. Kalau hilang tak tahu la cemana. Masa tu memang saya tak dapat nak fikir apa-apa dah. Blur jugak sebab saya tak pernah hadapi situasi hilang satu beg baju yang semua barang ada dalam tu. Tunggu nak ambil beg agak lama, lepas tu kami pusing-pusing Town dekat 2 jam jugak sebab tak jumpa tempat yang nak beli jeruk. Bertolak balik ke KL pukul 3 petang. Malam baru sampai KL sebab terpaksa menempuh hujan yang lebat dan jalan jem. Sebenarnya masing-masing terkejar-kejar nak balik rumah sebab malam ni ada game Bola sepak Kelantan vs Kedah. Saya sampai awal so, boleh la tgk bola sambil bersenang lenang.